/image/13/3/peugeot-308-2015-02.31133.jpg

Från 139 900 kr inkl moms *

114g i

5l i

308 5 DÖRRARS

Peugeots designers och ingenjörer har skapat en fräck, intuitiv och modern sedan med ett sportigt utseende. Upptäck Peugeot 308 - den är stilren, teknisk och effektiv och levererar unika körupplevelser.

5 BRA SKÄL TILL ATT VÄLJA 308

PEUGEOT i-Cockpit

/image/12/2/02_peugeot_308_2013_121_fr.50122.jpg

REN DESIGN

/image/12/1/peugeot_308_v3.50121.jpg

REN EFFEKTIVITET

/image/12/4/03_peugeot_308_2013_047_fr.50124.jpg

REN KVALITET

/image/12/5/04_peugeot_308_2013_044_fr.50125.jpg

TOPPBETYG

/image/12/4/03_peugeot_308_2013_047_fr.50124.jpg

PEUGEOT i-Cockpit

/image/16/9/01.50169.jpg

Inuti Peugeot 308 intar föraren plats i en cockpit som är både innovativ och bekväm, nämligen Peugeot i-Cockpit. För att uppfylla den moderna förarens krav har förarplatsen en mindre ratt, en högt placerad instrumentpanel med en tydlig design och en hög mittkonsol.

Bilen har även en stor pekskärm på 9.7". Detta högteknologiska verktyg är riktat mot föraren och ger intutiv åtkomst till den nya Peugeot 308:ans många funktioner och applikationer.

REN DESIGN

i

Peugeot 308 har en ren stil som är unik i bilvärlden. Med sina snygga, exakta och atletiska former, förmedlar Peugeot 308 elegans och effektivitet. Denna tekniska elegans finner man även inuti kupén med en välformad, ren och luftig instrumentpanel och den speciellt väl genomarbetade finishen.

REN EFFEKTIVITET

/image/12/4/03_peugeot_308_2013_047_fr.50124.jpg

Från det att bilen föddes på ritbordet har man med Peugeot 308 strävat mot att förena en hög nivå av miljöhänsyn och vägegenskaper av hög kvalitet. Mycket arbete har lagts ner på att minska bilens vikt, vilket har lett till att bilen är 140 kg lättare jämfört med dess föregångare. Bl.a. en ny aerodynamisk kaross, nya lätta material och elektrisk servostyrning bidrar till att begränsa CO2-utsläppen med versioner som börjar på  mindre än 85g/km av CO2-utsläpp.

REN KVALITET

/image/12/5/04_peugeot_308_2013_044_fr.50125.jpg

Vid varje steg i utformningen av 308 har man ägnat speciellt mycket kraft för att uppnå en kvalitetsnivå i toppklass. Bilens sobra karaktär syns vid första ögonkastet och är en del av 308:ans DNA. Detta syns även i bilens material och på varje detalj i finishen.

TOPPBETYG

Motor

”308 rör sig spänstigt och är riktigt trevlig att köra.”

”Rediga stolar bidrar till den fina komforten, härligt franskt.”

”Trevliga materialval och bilen känns gedigen, ett stort glastak höjer de åkandes livskvalitet.”

”Väl värd att uppmärksamma inför nästa bilköp.”

 

Aftonbladet

”Den nya plattformen med ny fram- och bakaxel har gjort underverk för väghållningen och körglädjen. Alert och pigg med fin en styrning, utan att vara spårig eller instabil vid vanlig körning.”

”Fjädringen är fenomenal och en bra avvägning mellan sport och komfort. Stram men samtidigt mjuk.”

 

Teknikens Värld

”Nya Peugeot 308 känns rakt igenom vettig, inte minst med ett pris från 159 900 kronor”

”Bättre på allt än föregångaren, som inte var dålig. Helt nya karosslinjer, snåla motorer men framförallt 140 kilo lägre vikt.”

”Kul att köra, spänstig och lite livlig i kurvorna.”

”Miljömotorn på 115 hästkrafter och 95 gram CO2 är överraskande pigg!”

”En del andra biltillverkare borde sova oroligt inför debuten i november.”

 

Bilsport

”Tysk premiumkänsla”

”Nya 308 är lättare, snyggare och bjussar på tysk premiumkänsla.”

”Nya 308 ser helt enkelt mer tysk och påkostad ut.”

”Gedigen och överraskande tyst.”

”Prismässigt blir Peugeot 308 är svårknäckt nöt – från konkurrenskraftiga 159 900 kronor.”

”Det största lyftet i märkets historia med en ny modulär plattform som är 140 kg lättare än gamla modellen. Det gör den lättast i klassen – men med störst bagage.”

 

Expressen

”Det första som slår en när man kör i väg är hur tyst bilen är” ­

”Nya 308 upplevs som en modern och påkostad bil.”

”Interiören är också lyckad, här har Peugeot skapat en kupé utan krusiduller.”

 ”Tillverkaren lyckas att trolla bort nästan varenda störande knapp i bilen.”

”På vägen upplevs Peugeot 308 som en harmonisk och väl genomtänkt bil. Komforten är fin, man reser bra i den här bilen.”

”Det är heller inte så många konkurrenter som kan stå upp mot 308 när vägen blir kurvig.”

 

Auto Motor & Sport

“Bilen är väldigt pigg på att ta sig an kurvor, balansen är trevligt neutral och styrningen förmedlar mycket känsla.”

”riktigt livlig att köra.”

”Längst bak är det oerhört rymligt”

 ”Sober design, fin sittkomfort, bra bagageutrymme.”

(i-Cockpit) ”..kan kännas avig till en början, men som fungerar väldigt bra i praktiken”

 

Sydsvenska Dagbladet

”Kvalitetskänslan är i nivå med klassens ljus, likaså köregenskaperna med ett fast och tryggt chassi och en bra styrning.”

 

Dagens Industri

”Särskilt den högsta utrustningsnivån, Allure, är prisvärd.”

”Köregenskaperna är utmärkta, med ett stabilt men ändå komfortabelt chassi”

"Sammantaget är Peugeot 308 en seriös utmanare i klassen, inte minst när man börjar studera prislistan."

"Rensad instrumentpanel"

"Designen är elegant, men ändå kraftfull"

 

Vi Bilägare

”Fina köregenskaper kombineras med bra priser”

”Lösningen ger en väldigt ren och proper layout med endast ett fåtal knappar.

”Peugeot har dessutom sitt specialtrick för att förhöja upplevelsen. För bästa körkänsla och överblick är ratten ovanligt liten och lågt placerad.”

”Bilen känns exakt, lättplacerad och kurvvillig.”

”Aktivt säkerhetssystem, LED-ljus, adaptiv farthållare, tryckkänslig bildskärm och nedladdningsbara appar!”

”Lägre vikt ger lägre bränsleförbrukning men hjälper också till att skapa rappa köregenskaper”

”Bekväm fjädring, fina köregenskaper, hög utrustningsnivå”

”ny formgivning och höjd tekniknivå”

 

HITTA EN ÅTERFÖRSÄLJARE

Det verkar vara problem med laddningen. Var god försök senare. Om problemet kvarstår, tveka inte att höra av dig till oss.