Jobba hos oss

Jobba hos oss

Du är alltid välkommen att söka de tjänster som presenteras här eller skicka in en spontanansökan till jobb@peugeot.se

Regionschef Servicemarknad

Peugeot Sverige söker nu en regionchef för servicemarknad till region syd.

Peugeot erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Under åren har bilmärket utvecklats till en ledande aktör på flera områden, bland annat när det gäller innovativ design, lättviktsteknik och bränsleeffektiva motorer. Märket ingår i PSA-koncernen som är världens sjätte största och Europas näst största biltillverkare. I Sverige är K.W. Bruun Autoimport AB generalagent för Peugeot sedan 1998. Företaget är en del av Interdan, som är en av Nordens största privatägda bilkoncerner. I Danmark har företaget sålt Peugeot sedan 1952 med stor framgång. Se  www.interdan.dk.

Tjänstens ansvarsområden
Genom ett nära samarbete med Peugeots återförsäljare och serviceverkstäder, säkerställa samt öka försäljningen av reservdelar och tillbehör i regionen. I ditt arbete planerar och organiserar du insatserna som stödjer försäljningen samt säkerställer återförsäljarnas lönsamhet genom löpande åtgärder och uppföljning. Du kommer bland annat arbeta med inköpsmål, handlingsplaner och strategi enligt överenskommen agenda. Genom rådgivning, styrning och uppföljning optimerar du marknadspotentialen för att nå uppsatta mål.

Som Regionchef Servicemarknad ska du exempelvis ansvara för att:

  • Sätta och följa upp inköpsmål för reservdelar och tillbehör för återförsäljarna
  • Säkerställa lämplig marknadsbearbetning från återförsäljarna för att nå försäljningsmål
  • Utveckla köp- och säljprocesser hos återförsäljarna
  • Stötta återförsäljarna i deras affärsutveckling
  • Verkstadsrekryteringar samt avtal- och kriteriefrågor
  • Kundnöjdhet och kvalitetsuppföljning
  • Lönsamhetsuppföljning
  • Samarbetspartners
  • Säkerställa deltagande i våra utbildningsprogram
  • Bistå servicemarknadschef och produktchef i olika förekommande projekt

Kvalifikationer och krav

  • Krav på erfarenhet från branschen, gärna operativt som återförsäljare
  • Det är meriterande om du tidigare arbetat som regionchef
  • Du är analytisk, kreativ, strukturerad, initiativrik samt en god administratör
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, samt en förmåga att uttrycka sig väl i tal, skrift och översättningar
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
  • Driven och ansvarstagande med positiv och ödmjuk attityd och stor social förmåga
  • Nyfikenhet och intresse av att lära och få uppgifter genomförda
  • Tjänsten innefattar till stor del resor till våra återförsäljare och eventuellt även kunder och leverantörer, omkring 150 resdagar per år. Tjänstebil ingår
  • Fullständig diskretion kring den information som denna ställning ger tillgång till
  • Som regionchef förväntas du representera Peugeot Sverige gentemot våra återförsäljare
  • Som regionchef förväntas du ha en positiv och utvecklande dialog med våra återförsäljare och bidra till ett positivt arbetsklimat mellan Peugeot Sverige och återförsäljarna.

 Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till jobb@peugeot.se, för frågor gällande tjänsten kontakta vår servicemarknadschef Mattias Svensson, msv@peugeot.se. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Car Logistics Coordinator till Peugeot Sverige

Car Logistics Coordinator till Peugeot Sverige

Peugeot Sverige växer och utvecklas ständigt. Därför söker vi nu en flexibel, snabb och agil Car Logistics Coordinator till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team.

Tjänstens ansvarsområden

  • Support till återförsäljarna via mail och telefon
  • Back up för kollegorna inom Billogistik
  • Kontroll av orderbekräftelser för att säkerställa att rätt modell, utrustning och tillval beställs
  • Ankomstregistrering av bilar från fabrik
  • Rapportering av Intrastat
  • Beställning av ombyggnationer från våra leverantörer
  • Hantering av skador för bilar som ankommer från fabrik
  • Leverantörsfakturor, attestering och kontroll

Kvalifikationer och krav
Denna tjänst kräver att du som person är noggrann, detaljmedveten och är mån om att nå uppsatta mål samt hålla deadlines. Vi förväntar oss att du arbetar systematiskt, metodiskt och är ansvarstagande. Eftersom vi är ett företag som arbetar snabbt, flexibelt och agilt är detta något vi även kräver av våra medarbetare. I perioder kan arbetsbelastningen variera, det är därför viktigt att du i ditt arbetssätt är duktig på att planera och organisera så att tiden disponeras på rätt sätt. Tjänsten är komplex och därför söker vi någon som vill stanna och över tid utvecklas i rollen.

Det är ett krav att du:

  • Har väldigt goda kunskaper i Excel
  • God vana att arbeta i affärssystem
  • Är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift
  • Är serviceinriktad då det är mycket kontakt med våra återförsäljare, både via telefon och mail

Det är meriterande om du:

  • Har kunskap om och/eller intresse av bilar

 Ansökan
Tjänsten är en heltidsanställning och vi planerar att tillsätta den omgående, därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@peugeot.se. Har du frågor, vänligen kontakta Johan Malmros, johan.malmros@peugeot.se.

Varmt välkommen med din ansökan!