Jobba hos oss

Jobba hos oss

K.W. Bruun Autoimport AB hanterar importen av Peugeot person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden. I Sverige har Peugeot ett brett återförsäljarnät som består av ca 77 auktoriserade återförsäljare och ca 90 auktoriserade verkstäder som servar de omkring 213 000 person- och transportbilar som rullar på de svenska vägarna.

Car Logistics Coordinator

- Vikariat med mycket goda chanser till fast anställning

Peugeot, Opel och DS i Sverige växer och utvecklas ständigt, därför söker vi nu en Car Logistics Coordinator till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt.

Tjänstens ansvarsområden

  • Support till återförsäljarna via mail och telefon
  • Beställning av bilar i fabrik
  • Uppföljning av bilar i logistikflödet
  • Fakturering av bilar till återförsäljarna
  • Bokning av bilar för transport och omdisponering
  • Kontakt med leverantörer
  • Leverantörsfakturor, attestering och kontroll
  • Kontroll av orderbekräftelser för att säkerställa att rätt modell, utrustning och tillval beställs
  • Back up för kollegorna inom Billogistik

 
Kvalifikationer och krav
Denna tjänst kräver att du som person är noggrann, detaljmedveten, har förmågan att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt samt är mån om att hålla deadlines. Vi förväntar oss att du arbetar systematiskt, metodiskt och är ansvarstagande. Eftersom vi är ett företag som arbetar snabbt, flexibelt och agilt är detta något vi även kräver av våra medarbetare. I perioder kan arbetsbelastningen variera, det är därför viktigt att du i ditt arbetssätt är duktig på att planera och organisera så att tiden disponeras på rätt sätt. 
 
Det är ett krav att du:

  • Har väldigt goda kunskaper i Excel
  • God vana att arbeta i affärsystem
  • Är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift
  • Är serviceinriktad då det är mycket kontakt med våra återförsäljare, både via telefon och mail

Det är meriterande om du:

  • Har arbetat med motsvarande uppgifter sedan tidigare.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med den 1 november, men med mycket goda möjligheter till en fast anställning. Tjänsten planeras att tillsättas omgående, därför sker urvalsprocessen löpande.

Försäljningsadministratör

K.W. Bruun Autoimport är ett spännande företag som ständigt växer och utvecklas. Vår affärsmodell bygger på att vi följer marknaden och anpassar vårt arbete och strategier utefter den. Detta innebär att vi arbetar mycket flexibelt, snabbt och agilt, vilket är egenskaper vi söker hos dem som arbetar hos oss. Låter detta intressant, får du gärna skicka in en ansökan till nedan tjänst.
 
Tjänstens ansvarsområden

  • Administrera bilbeställningar privatleasing
  • Administrera bilbeställningar företag
  • Uppföljning av billeveranser
  • Fakturering
  • Fakturahantering
  • Administrera tävlingsportal
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer och krav
Vi söker en engagerad och självständig person med god samarbetsförmåga och som trivs med händelserika dagar där du får chans att visa din problemlösarförmåga. Att du är strukturerad, noggrann och har en god känsla för service är viktigt för oss. Arbetet innefattar många moment och ansvarsområden, därför är det ett krav att du även har en god koordineringsförmåga.

  • Dokumenterat goda Excelkunskaper
  • Vana av att arbeta med administrationsflöden/-processer
  • Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem
  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet

Ansökan
Tjänsten är en heltidsanställning och vi planerar att tillsätta den omgående, därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan.

Reservdelssupport

Generalagenten för Peugeot, DS, Opel och Eurorepar Car Service söker nu en duktig reservdelssupport till vår servicemarknadsavdelning. Du blir en viktig del av vårt team, där hög fokus läggs på kundservice och leveringssäkerhet till våra ca 200 återförsäljare.
 
TJÄNSTEN
Vi söker en person som brinner för arbete med kundservice och som tycker om att tala i telefon. En person som har förmågan att kunna sätta kunden i centrum, kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ha känslan för detaljer vilket säkerställer en hög kvalitetsnivå.
Du refererar direkt till avdelningschefen i team som hanterar alla våra varumärken och som ansvarar för leveranser av reservdelar till våra återförsäljare i Sverige. Systemen vi använder för logistikstyrning och fakturering är bl.a. IBS/Astro/Dracar.
Dina arbetsuppgifter kommer primärt omfatta:
 

  • Logistik- och reservdels support via telefon och mail.
  • Hantering och uppföljning av speciellt brådskande ärenden.
  • Problemlösning i samarbete med respektive leverantör.
  • Intern koordinering med våra varulager.
  • Diverse statusrapporteringar.
  • Uppdatering av reservdels dokumentation mm.

 
Du kommer bli en del av K.W. Bruuns servicemarknadsavdelning och kommer sitta placerad i ett öppet kontorslandskap i våra moderna lokaler i Malmö/Hyllie.
 
DIN PROFIL
Det kan finnas flera ingångsvinklar till tjänsten, men det är en fördel om du är utbildad inom bilbranschen och bilreservdelar, gärna med ett par års erfarenhet med hantering av reservdelar eller liknande.

Vi söker en serviceorienterad person som kan hantera flera olika uppgifter samtidigt och som kan tillgodose sig och dela med sig av information och goda förslag.
 
Där utöver förväntar vi att du:

  • Kan hantera engelska och svenska i tal och skrift.
  • Har lust att lära dig mycket om logistiken på en reservdelsavdelning.
  • Är van vid IT och olika system.
  • Är en ansvarsfull och lösningsorienterad team-player.
  • Är en god och hjälpsam kollega med gott humör.
  • Har du kunskap om våra varumärken är det en fördel men inget krav.

 
VI ERBJUDER
K.W. Bruun Autoimport AB erbjuder ett jobb med självständigt ansvar och utmaningar där du får möjlighet att kunna påverka ditt arbete likaså avdelningens utveckling. K.W. Bruun Autoimport AB är ett framgångsrikt företag med höga ambitioner i en oformell arbetsmiljö med engagerade kollegor, där öppen och ärlig dialog bidrar till vår gemensamma utveckling.
 
Hos oss möter du ca 60 duktiga och engagerade kollegor, som alla bidrar till en organisation och en arbetsmiljö präglat av dynamik, vilja och samarbetsförmåga.
 
Förutom personlig utveckling erbjuder vi en branschenlig lön, förmånlig pension, friskvårdsbidrag och en rad andra personalförmåner.
 
Vi ser fram emot din ansökan!