Jobba hos oss

Jobba hos oss

K.W. Bruun Autoimport AB hanterar importen av Peugeot person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden. I Sverige har Peugeot ett brett återförsäljarnät som består av ca 77 auktoriserade återförsäljare och ca 90 auktoriserade verkstäder som servar de omkring 213 000 person- och transportbilar som rullar på de svenska vägarna.

  • Administratör Servicemarknad - Vikariat
  • B2B Manager
  • Concept Manager
  • Försäljningsadministratör
  • Garantihandläggare
  • Juniora produktchefer

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Administratör till vår Servicemarknadsavdelning. Vi letar efter dig som är strukturerad, noggrann och har en väldigt god känsla för service. Vi söker även efter dig som är detaljmedveten och utför tilldelade arbetsuppgifter med hög kvalitetssäkerhet.
 
Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag med högt tempo och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.

 
Tjänstens ansvarsområde

  • CRM
  • Underhåll och uppdatering av intranät
  • System- och supporthantering
  • Analysverktyg för kundnöjdhet
  • Support till återförsäljare
  • Administration av bankgaranti och kreditförsäkringar

 
Kvalifikationer och krav

  • 3-årig gymnasial utbildning
  • 1-2 år av relevant arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper inom affärssystem och hela MS Office-paketet
  • Meriterande med goda kunskaper i engelska och danska
  • Meriterande med erfarenhet inom branschen och förståelse för bilbranschens arbetssätt


Varmt välkommen med din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport växer och utvecklas ständigt. Därför söker vi nu en B2B Manager som kan bli en del av vårt B2B-team. I rollen kommer du att arbeta med varumärkena Peugeot, DS och Opel. Vi letar efter dig som är kommersiellt driven, har en hög grad av affärsmässighet och är handlingskraftig.

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan du bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.

K.W. Bruun Autoimport ser en stor potential att växa inom B2B, både med personbilar och transportbilar, och vi är inne i en offensiv satsning. Vi kommer under 2020 att utöka vårt modellprogram med både elbilar och plug-in hybrider.
 
Tjänstens ansvarsområde
I rollen som B2B Manager kommer du att arbeta med B2B försäljning på nationell nivå, samtidigt som du supporterar återförsäljarna med deras lokala B2B försäljning. Du kommer att coacha och supportera dina medarbetare, vilket kräver en god kommunikationsförmåga och ett stort engagemang. I B2B-teamet ingår tre Key Account Managers och två Business Coaches, samt en Junior Key Account Manager. Tjänsten innefattar även eget kundansvar både för befintliga kunder och nykundsbearbetning.

 
Krav och kvalifikationer

  • Tidigare erfarenhet inom B2B försäljning, minimum 3 år
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar, minimum 3 år
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Universitetsutbildning inom relevant ämnesområde
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Stark ambition och vilja att generera goda resultat


Varmt välkommen med din ansökan!

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Concept Manager och vi letar efter dig som vill bli en del av ett företag som ständigt följer marknaden och arbetar snabbt, agilt och flexibelt. Rollen som Concept Manager på K.W. Bruun Autoimport innebär ett huvudansvar för våra varumärkens ID-program dvs. att våra återförsäljare följer de standards som finns för respektive varumärke.

En spännande roll där både de estetiska- och arkitektrelaterade egenskaperna blandas med inköp, leverantörs kontakt och utbildning för våra återförsäljare. Rollen är baserad på K.W. Bruuns huvudkontor i Malmö men rollen innebär resor i hela Sverige men även nära dialog med våra kollegor i Frankrike och Tyskland. 

Tjänstens ansvarsområden

  • ID-standards för Peugeot, Opel, DS
  • Hantera leverantörer för samtliga varumärken (byggnationer, montage, transport, lagerhållning av POS material)
  • Kontakt med Frankrike och Tyskland gällande beställning av dessa material
  • Hantera uppstartsprocesser, beställa inredning, skyltar etc. till nya/befintliga återförsäljare
  • Vara point of contact för samtliga återförsäljare gällande ID-program
  • Besöka, prospektera, framställa ritningar vid byggnationer
  • Tillhandahålla ritningar för återförsäljare vid byggnationer, uppdateringar eller andra frågor kopplade till varumärkenas ID
  • Säkerställa aktuell inventering av återförsäljarnätverk att dessa når de standards som finns från PSA
     

Kvalifikationer och krav

  • Meriterande med erfarenhet av arbete som Visual Merchandiser, dekoratör etc.
  • Kunskap inom produktion av ritningar och fasadplaner är ett stort plus
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Erfarenheter att arbeta i kostnadsdrivna processer, såsom inköp, lagerhållning, leverantörsförhandlingar är meriterande
  • Goda egenskaper i Office-paketet, primärt Excel


Varmt välkommen med din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport är ett spännande företag som ständigt växer och utvecklas. Vår affärsmodell bygger på att vi följer marknaden och anpassar vårt arbete och strategier utefter den. Detta innebär att vi arbetar mycket flexibelt, snabbt och agilt, vilket är egenskaper vi söker hos dem som arbetar hos oss.

Vi söker en engagerad och självständig person med god samarbetsförmåga och som trivs med händelserika dagar där du får chans att visa din problemlösarförmåga. Att du är strukturerad, noggrann och har en god känsla för service är viktigt för oss. Arbetet innefattar många moment och ansvarsområden, därför är det ett krav att du även har en god koordineringsförmåga.

Tjänstens ansvarsområden

  • Administrera bilbeställningar
  • Uppföljning av billeveranser
  • Fakturering
  • Fakturahantering
  • Administrera diverse portaler/intranät
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter


Kvalifikationer och krav

  • Dokumenterat goda Excelkunskaper
  • Vana av att arbeta med administrationsflöden/-processer
  • Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem
  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet


Varmt välkommen med din ansökan!

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Garantihandläggare till vår Teknik- och Garantiavdelning. Vi letar efter dig som är strukturerad, noggrann och har en väldigt god känsla för service.

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag med högt tempo och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.

Dina arbetsuppgifter
Som Garantihandläggare behandlar du inkommande reklamationer från verkstäder och ger support i garantiärenden till våra återförsäljare. Kommunikationen sker via telefon och e-mail. Du ansvarar för reklamation och garantiutbetalningar till våra återförsäljare och verkstäder. Avdelningen fungerar som ett filter för reklamationer och förfrågningar mellan återförsäljare och fabriken. Därutöver kommer ditt ansvar vara att utföra garantirevisioner ute hos våra återförsäljare och utbilda våra nya såväl som gamla återförsäljare i garantiprocessen.
 
Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från branschen med vana att arbeta administrativt. Vi ser gärna att du:      

  • Har en teknisk utbildning i grunden eller mycket god teknisk förståelse.
  • Du är van vid att fatta beslut och har ”skinn på näsan”.
  • Du ska kunna tolka och efterleva uppsatta policys.
  • Som person är du öppen och serviceminded och har förmågan att fatta rätt beslut i svåra situationer.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
  • För att kunna utbilda våra återförsäljare i garantiarbete är det viktigt att du är pedagogisk och har förmågan att anpassa utbildningen utefter vem du utbildar. 


Vi erbjuder

  • En spännande tjänst med mycket ansvar.
  • Arbete i ett företag som expanderar.
  • En arbetsplats med god stämning och trevliga kollegor.

Peugeot Sverige växer och utvecklas ständigt, därför behöver vi nu två Juniora Produktchefer till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt. Tjänsterna är snarlika i sin karaktär men den ena Juniora Produktchefen kommer att ha fokus på Transportbilar medan den andra kommer att ansvara för Personbilar.

Tjänstens ansvarsområden
Det övergripande uppdraget går ut på att proaktivt stötta Produktchefen i att utveckla personbilsaffären respektive transportbilsaffären med målsättningen att nå uppsatta volym- och marknadsandelsmål samt lönsamhetsmål. Rollen kommer till stor del bestå av administrativt arbete. För övrigt innehåller tjänsten nedan ansvarsområden.

Ta eget ansvar för:

  • Uppdatering av prislistor, produktinformation, presentationer och liknande material, internt och externt
  • Korrekturläsa broschyrer/marknadsmaterial
  • Kontroll av fakturor


Stötta Produktchefen med:

  • Struktur av modellprogrammet såsom urval av modeller och utrustning
  • Kontinuerlig optimering av prissättning
  • Ta fram kampanjförslag
  • Kontinuerlig lageroptimering
  • Positionering/Konkurrentanalyser (PPP etc.)
  • Beställa bilar med korrekt specifikation och i rätt antal
  • Hålla produktutbildningar
  • Support gentemot våra återförsäljare i Sverige
  • ”Projektledare” vid produktlanseringar
  • Hålla en god kontakt med Peugeots globala huvudkontor


Kvalifikationer och krav
Det är viktigt att du har en analytisk förmåga och kan strukturera samt prioritera ditt arbete. Du är flexibel, ansvarstagande, effektiv och noggrann i ditt dagliga arbete.

  • Meriterande med liknande roll i branschen men inget krav
  • Goda kunskaper i Excel
  • Flytande i svenska, både i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift


Vi ser fram emot din ansökan!

  • PR- och Kommunikationsansvarig
  • Produktchef Personbil
  • Produktchef Servicemarknad - vikariat
  • Produktchef Transportbil
  • Servicekoordinator Servicemarknad

K.W. Bruun Autoimport växer. Därför vill vi nu förstärka med en PR- och Kommunikationsansvarig. I rollen som PR- och Kommunikationsansvarig representerar du K.W. Bruun Autoimport (som i dag ansvarar för importen av PSA-koncernens bilmärken Opel, Peugeot och DS till Sverige) i mediala och publika sammanhang. Du har ansvar för dialogen och relation med externa aktörer såsom branschorganisationer, journalister samt offentliga organisationer som är väsentliga för vår affärsutveckling.  Ditt ansvarsområde inkluderar även en stark dialog med PSA-koncernens olika PR-avdelningar för att säkerställa ett optimalt arbetsflöde från produktion till slutgiltig försäljning. 

Till dina ansvarsområden hör:

  • Att utveckla och vårda goda relationer med representanter för media och andra relevanta instanser, såsom branschorgan och myndigheter.
  • Frekvent utsändande av information och nyheter till media, genom exempelvis pressreleaser via Mynewsdesk.
  • Se till att K.W. Bruun Autoimport och PSA:s aktuella varumärken är närvarande på relevanta mässor och utställningar, både i Sverige och internationellt, samt vara övergripande ansvarig för att den representationen genomförs på bästa möjliga sätt.
  • Säkerställa att motormedia i Sverige har möjlighet att provköra de aktuella bilar som PSA lanserar och vara närvarande på relevanta produktlanseringar, fabriksdemonstrationer, motormässor etc.
  • Produktplaceringar, sponsring och crosspromotion när detta är aktuellt.
  • Ansvara för content marketing och insamling av relevant material från externa aktörer/samarbetspartners.
  • Vara talesperson både i ägd och köpt media.
  • Ha ansvaret för ”tone of voice” samt vara ledande i att författa och korrekturläsa texter.
  • Samordnare och chefredaktör för kundtidning.
  • Tjänsten är placerad vid K.W. Bruun Autoimports huvudkontor i Malmö och rapporterar till Marknadsföringschefen.


Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av PR-och kommunikationsfrågor på både strategisk och operationell nivå. Du har erfarenhet av pressrelationer, god förståelse för det växande sociala medie-landskapet och har god insyn i hur traditionell media arbetar. Erfarenhet av events, produktplacering och sponsring är meriterande. Du har utmärkt förståelse för och intresse av kommunikationsprocessen och självklart behärskar du klanderfritt både det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du har relevant utbildning inom PR, kommunikation eller journalistik från högskola eller motsvarande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är driven, positiv, utåtriktad och självgående. Du arbetar strukturerat och har förmågan att snabbt skifta mellan strategiskt och operativt fokus. Som person drivs du av att arbeta med genomtänkt kommunikation genom vilken du påverkar och engagerar. Du hjälper gärna dina kollegor och bidrar med energi, glädje och humor.


Varmt välkommen med din ansökan!

Peugeot Sverige växer och utvecklas ständigt, därför behöver vi nu en Produktchef för Personbilar till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt.

Tjänstens ansvarsområden
Det övergripande uppdraget går ut på att proaktivt bidra till att utveckla personbilsaffären med målsättningen att nå uppsatta volym- och marknadsandelsmål samt lönsamhetsmål. För övrigt innehåller tjänsten nedan ansvarsområden.

  • Struktur av modellprogrammet av personbilar såsom urval av modeller och utrustning
  • Kontinuerlig optimering av prissättning
  • Ta fram kampanjförslag
  • Kontinuerlig lageroptimering
  • Positionering/Konkurrentanalyser (PPP etc.)
  • Beställa bilar med korrekt specifikation och i rätt antal
  • Hålla i och ansvara för produktutbildningar
  • Korrekturläsa broschyrer/marknadsmaterial
  • Vara återförsäljarna behjälplig
  • Projektledning vid produktlanseringar
  • Kontroll av fakturor

 
Kvalifikationer och krav
Peugeot Sverige är en platt organisation med korta beslutsvägar där samtliga arbetar ytterst operativt. Detta ställer krav på att du som arbetar hos oss ska vara självgående och ta stort ansvar för din egen utveckling. Passar detta sätt att arbeta dig, kommer du att trivas i arbetsmiljön som är innovativ och drivande men samtidigt varm och familjär. Det är viktigt att du har en analytisk förmåga och kan strukturera ditt arbete. Du är flexibel, ansvarstagande och prestigelös i ditt dagliga arbete.

  • Utbildning på högskolenivå inom ekonomi eller liknande
  • Meriterande med liknande roll i branschen men inget krav
  • Meriterande med god kunskap i Excel
  • Mycket goda kunskaper i hela MS Office-paketet
  • Meriterande med franska
  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet

Varmt välkommen med din ansökan!

Till Peugeot Sverige söker vi nu en vikarierande Produktchef till vår Servicemarknadsavdelning, där det finns goda chanser till förlängd eller annan anställning i bolaget. Vi letar efter dig som är strukturerad, dedikerad att nå mål med de arbetsuppgifter du ansvarar för, är analytisk och trivs med att även arbeta administrativt. Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos Peugeot Sverige.

Tjänstens ansvarsområden

  • Koordinering av reservdelar och tillbehör mellan fabrik och återförsäljare.
  • Leverantörskontakt, avtal och uppföljningsmöten.
  • Systemunderhåll kopplat till reservdelar & tillbehör.
  • Ta fram kampanjer för reservdelar och tillbehör.
  • Support till vårt återförsäljarnät i pris & produktfrågor.
     

Kvalifikationer och krav

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
  • Arbetslivserfarenhet som Produktchef eller liknande.
  • Meriterande med erfarenhet från branschen.
     

Varmt välkommen med din ansökan!

Peugeot Sverige växer och utvecklas ständigt, därför behöver vi nu en Produktchef för Transportbilar till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt.

Tjänstens ansvarsområden
Det övergripande uppdraget går ut på att proaktivt bidra till att utveckla Transportbilsaffären med målsättningen att nå uppsatta volym- och marknadsandelsmål samt lönsamhetsmål. För övrigt innehåller tjänsten nedan ansvarsområden.

  • Struktur av modellprogrammet av Transportbilar såsom urval av modeller och utrustning
  • Kontinuerlig optimering av prissättning
  • Ta fram kampanjförslag
  • Kontinuerlig lageroptimering
  • Positionering/Konkurrentanalyser (PPP etc.)
  • Beställa bilar med korrekt specifikation och i rätt antal
  • Hålla i och ansvara för produktutbildningar
  • Korrekturläsa broschyrer/marknadsmaterial
  • Vara återförsäljarna behjälplig
  • Projektledning vid produktlanseringar
  • Kontroll av fakturor

 
Kvalifikationer och krav
Peugeot Sverige är en platt organisation med korta beslutsvägar där samtliga arbetar ytterst operativt. Detta ställer krav på att du som arbetar hos oss ska vara självgående och ta stort ansvar för din egen utveckling. Passar detta sätt att arbeta dig, kommer du att trivas i arbetsmiljön som är innovativ och drivande men samtidigt varm och familjär. Det är viktigt att du har en analytisk förmåga och kan strukturera ditt arbete. Du är flexibel, ansvarstagande och prestigelös i ditt dagliga arbete.

  • Utbildning på högskolenivå inom ekonomi eller liknande
  • Meriterande med liknande roll i branschen men inget krav
  • Meriterande med god kunskap i Excel
  • Mycket goda kunskaper i hela MS Office-paketet
  • Meriterande med franska
  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet

Varmt välkommen med din ansökan!

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Servicekoordinator till vår Servicemarknadsavdelning och vi letar efter dig som är strukturerad, förstår vikten av att möta deadlines och trivs med att arbeta administrativt.
 
Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo, och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant, kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.


Tjänstens ansvarsområden
I rollen som Servicekoordinator kommer du att vara en central punkt som jobbar mot många områden inom avdelningens ansvar. Din huvudsakliga uppgift är dock att agera support mot våra Regionchefer, där administration utgör en stor del av arbetet, men det kan också innebära enklare fältuppdrag.

  • Administration
  • Support till regionchefer
  • Affärsmöten
  • Kundnöjdhet och kvalitetsuppföljning
  • Uppföljning av öppna/pågående ärenden
     

Kvalifikationer och krav

  • 3-årig gymnasial utbildning
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
  • Arbetslivserfarenhet av liknande arbete
  • B-körkort
     

Varmt välkommen med din ansökan!