COVID19-information LÄS MER

Jobba hos oss

Jobba hos oss

K.W. Bruun Autoimport AB hanterar importen av Peugeots person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden. I Sverige har Peugeot ett brett återförsäljarnät som består av ca 80 auktoriserade återförsäljare och ca 90 auktoriserade verkstäder som servar de omkring 213 000 person- och transportbilar som rullar på de svenska vägarna. Varmt välkommen att söka någon av våra lediga tjänster.

  • Account Manager B2C Call Center
  • Chief Development Director

Älskar du affärer och motiveras av att driva verksamheten framåt? Då kanske du är K.W. Bruun:s nya Chief Development Director.

Om tjänsten
På K.W.Bruun kommer du till en arbetsplats som har en genuin affärs- och säljkultur, teamandan är stark och tillsammans driver vi verksamheten framåt. I rollen som Chief Development Director kommer du att vara CEO:s högra hand, du kommer avlasta och supportera CEO i ”long term business” och strategiska planer. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen. Tjänsten är placerad i Malmö på vårt fräscha kontor i Hyllie.
 
Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära att stötta och avlasta CEO. Du kommer initiera och planera projekt och leverera dessa med starkt resultatfokus. Andra arbetsuppgifter som du kommer arbeta med är:

  • Sparring och motspel till CEO
  • Exekutering av ledningsprojekt av strategisk eller taktisk karaktär, specifikt
    • Eurorepar/QuickService
    • DMS/Dealerbridge
    • CRM
    • Försäljningsstrategi
    • Framework till BI-avdelningen
  • Förberedelse till QMP-möte, MAP-möte, och andra möte med PSA (storytelling, struktur, presentation)
  • Framgångsrikt genomförande av affärskritiska projekt
  • Främja KWBs image till PSA genom att säkerställa professionella och väl förberedda QMP-möten, MAP-möten eller liknande
  • Identifiera möjligheter för optimering av intäkter och verksamhet. Tar lead på och genomför dessa.
  • Bygga en grundläggande förståelse för de kommersiella mekanismerna gällande prissättning och kampanjer inom en kort period (1 år) och har efter en längre period (2 år) byggt upp en förståelse i den utsträckningen att du kan ta självständigt ansvar för detta 

Vem är du?   
Rollen ställer höga krav på din ansvarsförmåga och självständighet. Vi ser gärna att du har minst fem års praktiskt erfarenhet, möjligtvis har du tidigare arbetat som Management Konsult, dock inget krav. Tjänsten kräver att du på ett pragmatiskt och strukturerat sätt kan genomföra de arbetsuppgifter du blir tilldelad.

Vi tror att du är en viljestark person som inte räds för diskussioner, då det kommer krävas av dig att utmana CEO i vissa avseende. Du har erfarenhet av att arbeta med projektstyrning, kommunikation och är en van förhandlare. Vidare ser vi gärna att du har en hög analytisk förmåga, trivs i ett högt arbetstempo samt har en god självinsikt. Krav för tjänsten är att du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat. Det är en självklarhet för oss att du, precis som vi, bidrar med en trevlig stämning på arbetet och verkar utifrån den gemensamma kultur vi byggt upp här.

Hoppas du finner tjänsten intressant, tveka inte att söka tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport AB är en av Sveriges största bilimportörer och ansvarar i dag för importen av Peugeot, Opel, DS och Citroën till den svenska marknaden.
 
Som en del av den framgångsrika danska koncernen Interdan Bil A / S, är K.W. Bruun Autoimport AB ett bolag med kraftig tillväxt, främst kännetecknat av framgång, ambition och en stark kultur där det finns en kort väg från tanke till handling.
 
Vi växer och utvecklas ständigt, därför söker vi nu en Account Manager B2C - Callcenter till vårt huvudkontor i Malmö som kan bli en del av vårt B2B-team där vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt.
 
Om tjänsten
I rollen som Account Manager B2C - Callcenter kommer du att arbeta med bearbetning av befintliga privatkunder samt uppsökande försäljning till privatkunder genom telefonkontakt, samt skapa och förstärka relationer med befintliga kunder och potentiella kunder. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära:

  • Uppföljning av leads.
  • Boka/genomföra kundmöten per telefon, behovsanalyser samt konkurrentanalyser.
  • Upprätta samt teckna/sluta affär med existerande samt nya kunder.
  • Sammanställa samt presentera affärsförslag/offerter.
  • Upprätta rutiner samt processer kring ovan.

 
Vem är du?
Du har minst ett års arbetslivserfarenhet och ser fram emot nästa steg i din karriär inom försäljning. För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad. Då ditt främsta arbetsverktyg kommer vara telefonen, räds du inte av att lyfta luren. Du brinner för försäljning, och drivs av att ta egna initiativ för att nå ut till dina kunder. Meriterande för rollen är om du har erfarenhet från branschen, van att förhandla samt erfarenhet inom försäljningsmetodik. Andra egenskaper och erfarenheter som vi söker hos vår nästa kollega är:

  • Självgående
  • Positiv
  • Proaktiv
  • Resultatinriktad
  • Har ett kommersiellt tänk och driver på eget initiativ till merförsäljning till befintliga kunder
  • Tar egna initiativ i att utveckla affärsmodellen
  • Dokumenterade Excelkunskaper
  • Talar svenska och engelska obehindrat

 
När du blir en av oss
Du kommer tillsammans med resten av B2B-teamet sitta i våra fräscha lokaler ute i Hyllie. Teamet består av B2B Manager, fem Key Account Managers, två Account Manager B2C samt en Business Coordinator. Du kommer rapportera till B2B Manager. På K.W. Bruun får du en arbetsplats med genuin affärs- och säljkultur där teamandan är stark och respektfull. Du arbetar i högt tempo tillsammans med erfarna kollegor.
 
Vi ser fram emot din ansökan!