Jobba hos oss

Jobba hos oss

K.W. Bruun Autoimport är generalagent för Peugeot och DS. Företaget är en del av Interdan, som är Nordens största privatägda generalagent.

Du är alltid välkommen att söka de tjänster som presenteras här eller skicka in en spontanansökan till jobb@peugeot.se

Concept Manager

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Concept Manager och vi letar efter dig som vill bli en del av ett företag som ständigt följer marknaden och arbetar snabbt, agilt och flexibelt. Rollen som Concept Manager på K.W. Bruun Autoimport innebär ett huvudansvar för våra varumärkens ID-program dvs. att våra återförsäljare följer de standards som finns för respektive varumärke.

En spännande roll där både de estetiska- och arkitektrelaterade egenskaperna blandas med inköp, leverantörskontakt och utbildning för våra återförsäljare. Rollen har placeringsort på K.W. Bruuns huvudkontor i Malmö men rollen innebär resor i hela Sverige och även nära dialog med våra franska kollegor i Paris. 


Tjänstens ansvarsområden

  • ID-standards för Peugeot och DS
  • Hantera leverantörer för samtliga varumärken (byggnationer, montage, transport, lagerhållning av POS material)
  • Kontakt med Frankrike gällande beställning av dessa material
  • Hantera uppstartsprocesser, beställa inredning, skyltar etc. till nya/befintliga ÅF
  • Vara POC för samtliga ÅF gällande ID-program
  • Besöka, prospektera och framställa ritningar vid byggnationer
  • Tillhandahålla ritningar för återförsäljare vid byggnationer, uppdateringar eller andra frågor kopplade till varumärkenas ID
  • Säkerställa aktuell inventering av återförsäljarnätverk och att dessa når de standards som finns från PSA

Kvalifikationer och krav

  • Högskoleutbildning inom arkitektur, visual merchandising, dekoratör eller motsvarande
  • Meriterande med erfarenhet av arbete som Visual Merchandiser, dekoratör etc
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Erfarenhet av att arbeta i kostnadsdrivna processer, såsom inköp, lagerhållning, leverantörsförhandlingar är meriterande
  • Goda egenskaper i Office-paketet, primärt Excel

Ansökan

Tjänsten har placeringsort Malmö och är en heltidsanställning som vi planerar att tillsätta omgående. Därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@kwbruun.se. Har du frågor, vänligen kontakta Robin Jacobsson, robin.jacobsson@kwbruun.se, +46 725 068 005

Översättare/Utbildningsadministratör

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Översättare/Utbildningsadministratör och vi letar efter dig som vill bli en del av ett företag som ständigt följer marknaden och arbetar snabbt, agilt och flexibelt. I rollen vill vi se en person som är självgående, disciplinerad och som har en positiv inställning och lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du är noggrann, språkintresserad och datorvan med stark servicekänsla och social kompetens.


Tjänstens ansvarsområden

  • Översättning av engelska tekniska texter
  • Administration av tekniska utbildningar
  • Administration av utbildningsportal
  • Korrekturläsning
  • Validering av termer
  • E-learning

Kvalifikationer och krav

  • Dokumenterad erfarenhet inom översättning alternativt nyutexaminerad översättare
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska med förmåga att kunna uttrycka sig väl i tal, skrift och översättningar
  • Mycket goda kunskaper i MS Office
  • Dokumenterad utbildning i franska eller tyska är meriterande
  • Tekniskt intresse och bilintresse är meriterande

Vi erbjuder 

  • En spännande arbetsmiljö som ständigt utvecklas
  • En plats i ett härligt team som samarbetar och stöttar varandra
  • Många personalaktiviteter kopplade till våra värdeord och målsättning att ta hand om vår personal

 

Ansökan

Tjänsten har placeringsort Malmö och är en heltidsanställning som vi planerar att tillsätta omgående. Därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@kwbruun.se. Har du frågor, vänligen kontakta Lena Råstedt lena.rastedt@kwbruun.se.

Business Development Analyst

Peugeot Sverige växer och utvecklas ständigt, därför söker vi nu en Business Development Analyst till vårt kontor i Malmö, som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt.

Tjänstens ansvarsområden

  • Identifiera försäljnings-/utvecklingsmöjligheter på den svenska bilmarknaden
  • Analysera befintliga och potentiella återförsäljardistrikt
  • Vara POC för Peugeots återförsäljarnätverk
  • Uppdatera bonus-, försäljnings-, lager- och marknadsandelsfiler
  • Uppdatera beståndsfiler, fälgrapporter, reservdels- och tillbehörsförsäljning
  • Förbereda månatliga business reviews
  • Göra månadsrapporter 

Kvalifikationer och krav


För denna tjänst är det viktigt att du som person är noggrann och ansvarstagande. Vi söker också någon som är drivande och har en god analytisk förmåga. På Peugeot Sverige arbetar vi snabbt och följer ständigt marknadens tempo, detta kräver att dem som arbetar hos oss i hög grad är flexibla och enkelt kan skifta fokus mellan olika ansvarsområden. Det är också väldigt viktigt att du som söker har ett bra sinne för siffror och respekterar deadlines.

Det är ett krav att du:

  • Har en högskoleexamen på minst Bachelor-nivå i Ekonomi/IT eller motsvarande
  • Har minst 1-2 års arbetslivserfarenhet efter examen, exempelvis som controller eller analytiker
  • Har mycket goda kunskaper i MS Office Excel, framförallt formelskapande och Pivottabeller
  • Är flytande i engelska och svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • Har kunskaper i SQL
  • Har kunskaper om QlikView

Vi erbjuder

  • En spännande arbetsmiljö som ständigt utvecklas
  • En plats i ett härligt team som samarbetar och stöttar varandra
  • Många personalaktiviteter kopplade till våra grundvärden och målsättning att ta hand om vår personal

 Ansökan

Tjänsten är en heltidsanställning och vi planerar att tillsätta den omgående, därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@peugeot.se. Har du frågor, vänligen kontakta Robin Jacobsson, rja@peugeot.se +46 725 068 005.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontorsadministratör/receptionist

Till Peugeot Sverige söker vi nu en Kontorsadministratör/receptionist och vi letar efter dig som har ett starkt eget driv, god koordineringsförmåga och som är serviceminded och lösningsorienterad ut i fingerspetsarna. Du kommer att vara vårt företags ansikte utåt, varför en professionell och positiv framtoning är ett krav för tjänsten.


Tjänstens ansvarsområden

  • Kontorsadministration
  • Reception
  • Telefonväxel
  • Internkommunikation
  • Resebokning

Kvalifikationer och krav

  • Gärna erfarenhet av administrativt arbete
  • Meriterande med erfarenhet av arbete i telefonväxel
  • Erfarenhet av arbete i reception eller liknande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

Ansökan

Tjänsten har placeringsort Malmö och är en heltidsanställning som vi planerar att tillsätta omgående. Därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@peugeot.se. Har du frågor, vänligen kontakta Johan Nilsson, johan.nilsson@peugeot.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Produktchef Servicemarknad till Peugeot Sverige

Till Peugeot Sverige söker vi nu en Produktchef till vår Servicemarknadsavdelning och vi letar efter dig som är strukturerad, dedikerad att nå i mål med de arbetsuppgifter du ansvarar för, är analytisk och trivs med att även arbeta administrativt. Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos Peugeot Sverige.


Tjänstens ansvarsområden

  • Koordinering av reservdelar och tillbehör mellan fabrik och återförsäljare
  • Fakturahantering
  • Leverantörsmöten
  • Systemuppdateringar kopplat till reservdelarna
  • Kommersiellt stöd till vårt återförsäljarnätverk
  • Hantera prisuppdateringar
  • Arbeta med att ta fram kampanjer för reservdelar och tillbehör

Kvalifikationer och krav

  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
  • Arbetslivserfarenhet som Produktchef eller liknande
  • Meriterande med erfarenhet från branschen
  • Meriterande om du har vana av att jobba med R.I.M.(Retail Inventory Management)

Ansökan
Tjänsten har placeringsort Malmö och är en heltidsanställning som vi planerar att tillsätta omgående. Därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@peugeot.se. Har du frågor, vänligen kontakta Christopher Sjöholm, christopher.sjoholm@peugeot.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Homologerings- och typansvarig till Peugeot Sverige

Till Peugeot Sverige söker vi nu en Homologerings- och typansvarig. Vi letar efter dig som har ett tekniskt intresse, starkt eget driv, duktig på att hantera siffror och har erfarenhet av att ha kontakt med myndigheter.

Du ansvarar för hela den så kallade homologeringsprocessen. Detta innebär att du arbetar självständigt med dokumentation och uppföljning av nödvändiga fordonsanpassningar för att säkerställa att våra bilar uppfyller kraven från det svenska regelverket. Du uppdaterar dig kontinuerligt på gällande lagar och riktlinjer och har mycket kontakt med såväl myndigheter som interna grupper på företaget.

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag med högt tempo och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos Peugeot Sverige

Tjänstens ansvarsområden
Som Homologerings- och typansvarig kommer du att ingå i vårt Billogistik-team. Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:

  • Homologeringsuppgifter i vårt affärssystem
  • Hantera och ansöka om typgodkännande av kundens fordon för den svenska marknaden
  • Hantera information till och från Transportstyrelsen
  • Ge återförsäljarsupport i frågor kring regelsystemet för homologering och fordonsstandarder
  • Kontinuerligt uppdatera sig på lagar, regler och riktlinjer som rör fordonsstandarder

Kvalifikationer och krav

  • Goda kunskaper i Excel
  • Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift
  • Meriterande om du kan tala och skriva franska
  • Erfarenhet som besiktningsingenjör, teknisk specialist, eller annan relevant erfarenhet
  • Erfarenhet och god kunskap om regelsystemet kring homologering av fordon och det svenska regelsystemet är starkt meriterande
  • 2-5 års erfarenhet från bilbranschen
  • Vana att hantera olika datasystem och goda kunskaper inom MS Office

Ansökan
Tjänsten har placeringsort Malmö och är en heltidsanställning som vi planerar att tillsätta omgående. Därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan. Skicka CV samt personligt brev till jobb@peugeot.se. Har du frågor, vänligen kontakta Carl Hintze på +46 722 375 249 eller carl.hintze@peugeot.se.

Varmt välkommen med din ansökan!