COVID19-information LÄS MER

Jobba hos oss

Jobba hos oss

K.W. Bruun Autoimport AB hanterar importen av Peugeot person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden. I Sverige har Peugeot ett brett återförsäljarnät som består av ca 77 auktoriserade återförsäljare och ca 90 auktoriserade verkstäder som servar de omkring 213 000 person- och transportbilar som rullar på de svenska vägarna.

  • Account Manager
  • Copywriter
  • Dealer Analyst
  • Dealer Coordinator

  • Retail Sales Specialist
  • Sales Administrator
  • Team Leader

Vi söker en Account Manager till K.W. Bruuns företagsavdelning.
Är du en person som ständigt pushar dig själv till att nå längre?
Lockas du av att sätta ramarna för din arbetsdag och dina resultat? K.W. Bruun söker nu en Account Manager för att förstärka säljteamet i Sverige.
 

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du ingår i ett nationellt team som ansvarar för hela produktportföljen och skapar B2B försäljningen med ramavtal och leads åt våra återförsäljare. Du har stora möjligheter att påverka och utveckla din säljprocess där du själv med stöd från B2B manager ansvarar över egen aktivitet och budget.
På K.W. Bruun får du en arbetsplats med genuin affärs- och säljkultur där teamandan är stark och respektfull. Du arbetar i högt tempo tillsammans med erfarna kollegor. Du kommer att arbeta på vårt moderna kontor i Hyllie Malmö och kommer löpande att få utbildning internt inom såväl försäljning som produkt.

 
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära försäljning genom telefon, en del reser förekommer. Du ansvarar själv för hela säljprocessen med allt från prospektering, mötesbokning samt genomförande till avtalsskrivning. Utöver dina dagliga arbetsuppgifter förväntas du även över tid delta i olika utvecklingsprojekt med syfte att förbättra och optimera företagsförsäljningen i stort.

 
VEM ÄR DU?

Du har jobbat med B2B försäljning. Vi ser det som en avgörande faktor att du som person har passion för försäljning och dialogen med kunder och att du drivs av att prestera. Du är självgående, resultatinriktad, prestigelös och drivs av att ha stort eget ansvar. Du är snabb på att analysera och förstå kundens behov och kommer väl förberedd till dina möten. Du skulle vara perfekt för oss om Du är en bra teamspelare som kan hantera människor smidigt och professionellt. Gärna erfarenhet och intresse av bilbranschen.
 
Vi ser gärna att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning. Du har tidigare arbetat med uppsökande försäljning med budgetansvar. Att du talar och skriver svenska och engelska är ett krav. Samt god vana av Office paketet. Som person är du relationsskapande samt duktig på att hålla högt tempo för att nå högt uppsatta mål.

Vi går igenom ansökningarna löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag.
Vi ser fram emot din ansökan!

Är du kreativ, tonsäker och vill arbeta med några av bilbranschens mest utvecklande varumärken? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu söker vi en kreativ copywriter för varumärkena Peugeot, Citroën, Opel och DS Automobiles.

I rollen som copywriter kommer du att arbeta i traditionella medier – som TV, radio, print, digitalt – men också ansvara för våra märkens sociala medier. Räkna med stort eget ansvar och ett mycket högt tempo. Rollen är placerad på marknadsavdelningen, där du kommer arbeta nära Art Director och PR- och kommunikationsansvarig, och du kommer att göra copy-insatser för avdelningar som Försäljning, B2B och Servicemarknad.

I rollen som copywriter blir du en nyckelperson i vårt arbete med att ta fram nya koncept och kampanjer. En hög kreativ förmåga värderas därför lika högt som din stilistiskt skarpa penna. Erfarenhet av skribent/copy-insatser under tidspress är meriterande och känner du dig trygg med copyarbete i flera olika och ständigt föränderliga kanaler bör du söka tjänsten redan idag.

    
Till dina ansvarsområden hör:

  • Copyarbete – textproduktion för annonsmaterial i tv, radio och print, arbete med kampanjer, magasin och övrigt tryckmaterial.
  • Kreativt konceptarbete – du kommer vara med hela vägen från idéarbetet till produktion av enheter.
  • Korrekturläsning av material.
  • Våra varumärkens närvaro i sociala medier. Genom kreativa inlägg men också genom annonsering.
     

Bakgrund och kvalifikationer

  • Vi söker dig som har utbildning inom copywriting, journalistik, kommunikation eller motsvarande.
  • Erfarenhet av framgångsrik textförfattning (självgående, kreativ, kundorienterad)
  • Några års erfarenhet av liknande tjänster som copywriter, journalist eller motsvarande där du arbetat i högt tempo är en fördel.
  • Erfarenhet av annonsering i sociala medier (läs Facebook, LinkedIn och Instagram) är meriterande.

 
Det är meriterande om du:

För att lyckas i rollen tror vi att du är driven, positiv, utåtriktad och självgående. Vi ser även att du har ett brinnande intresse för digital marknadsföring där du även bidrar med positiv energi, glädje och humor till dina kollegor. Du arbetar strukturerat och är väldigt noggrann i det du gör. 


Varmt välkommen med din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport växer och utvecklas ständigt, därför behöver vi nu en Dealer Analyst till vårt kontor i Malmö som kan bli en del av vårt team som arbetar flexibelt, snabbt och agilt.
 
Tjänstens ansvarsområden

  • Statistiksammanställningar och rapporter
  • Identifiering av lönsamhetspotential för K.W. Bruun Autoimport och våra återförsäljare
  • Sammanställa och presentera prestationsrapporter för teamet och våra återförsäljare
  • Distribuera statistik och rapporter genom mail och intranät
  • Uppföljningsarbete avseende kvalitet och lönsamhet
  • Vidareutveckling av befintliga metoder och processer för databearbetning och analys
  • Tillsammans med produktavdelningen utforma prognoser och kampanjer
  • Avlasta servicemarknadschefen i allmänt förekommande uppgifter
  • Allmänt förekommande systemsupport

 
Krav och kvalifikationer
För denna tjänst är det viktigt att du som person är ambitiös och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som behöver ha en stor analytisk förmåga. Det är också viktigt att du som söker är kreativ, initiativrik och strukturerad. Vidare skall du ha ett intresse av att utveckla servicemarknaden med kommersiella koncept.
 
Det är ett krav med:

  • Gymnasieutbildning
  • Minst 5-års erfarenhet från liknande arbete
  • Mycket goda kunskaper i Excel, Axess, MS SQL
  • Erfarenhet av att hantera stora datamängder
  • Goda dator- och systemkunskaper
     

Det är meriterande med:

  • Erfarenhet inom servicemarknad från både återförsäljar- och generalagentsnivå

 
Vi ser fram emot din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport växer och utvecklas ständigt. Nu söker vi efter en Dealer Coordinator som kan bli en del av vår servicemarknadsavdelning. I rollen kommer du att arbeta med varumärkena Peugeot, Opel, Citroën och DS Automobiles. Vi letar efter dig som är driven, strukturerad och resultatorienterad. För att kunna axla rollen som Dealer Coordinator krävs det även att du har en social förmåga och en förmåga att kunna skapa långvariga relationer med nya respektive befintliga kunder.   

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan du bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.
 
Tjänstens ansvarsområden
I rollen som Dealer Coordinator kommer du att ha ett nära samarbete med våra återförsäljare och serviceverkstäder, samtidigt som du kommer ansvara för att öka försäljningen av reservdelar och tillbehör. I ditt arbete planerar du insatser som stödjer försäljningen samt tillförsäkrar återförsäljarnas lönsamhet genom löpande åtgärder och kontinuerlig uppföljning.
 
Som Dealer Coordinator kommer du ansvara för att:

  • Hålla en positiv och utvecklande dialog med våra återförsäljare och bidra till ett positivt arbetsklimat mellan generalagent och återförsäljare 
  • Säkerställa lämplig marknadsbearbetning från återförsäljarna för att nå försäljningsmål
  • Följa upp utveckling och inköpsmål för reservdelar och tillbehör för våra återförsäljare
  • Utveckla köp- och säljprocessen tillsammans med återförsäljarna
  • Ge support till återförsäljarna som främjar deras affärsutveckling
  • NKI, kvalitets- och lönsamhetsuppföljning av återförsäljarna
  • Lokal implementering av utvalda samarbetspartners
  • Se till att återförsäljarna följer aktuellt utbildningsprogram
  • Serviceavtal – uppföljning och utbildningssupport
  • Bistå servicemarknadschefen och produktcheferna i förekommande projekt

 
Krav och kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning
  • Förhandlingsvana
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
  • Kommersiellt tänk
  • Minst tre års branscherfarenhet
  • Meriterande med erfarenhet från servicemarknad på återförsäljarnivå

 
Vi ser fram emot din ansökan!

Som generalagent för Peugeot, DS, Citroën och Opel behöver vi förstärka vårt engagemang hos våra återförsäljare och nu utökar vi organisationen med tre Retail Sales Specialists - en för Peugeot, en för Citroën och en för Opel.
 
För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid att du är lyhörd, utåtriktad och drivande som person. Det krävs också att du är självgående och stresstålig, samtidigt som du har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Tjänstens ansvarsområden
Retail Sales Specialist är en administrativ roll där du tillsammans med återförsäljarna ser till att överenskomna försäljningsmål uppnås. På månadsbasis har du videomöten med återförsäljarna där KPI:er följs upp och ni kommer att ha ett nära samarbete eftersom du kommer att vara återförsäljarens primära kontakt.
 
Som Retail Sales Specialist förväntas du via videomöten, telefon och mail ha en positiv och utvecklande dialog med våra återförsäljare. I rollen förväntas du bidra till ett positivt klimat och en utveckling av återförsäljarens verksamhet. Då du är återförsäljarens primära kontaktperson kommer du att samarbeta med alla våra avdelningar på företaget och tillsammans med dem supportera återförsäljarna på bästa möjliga sätt.
 
Du rapporterar till vår Network Sales Manager och tillsammans med denna person kommer du vara delaktig i att hålla regionala återförsäljarkonferenser samt ansvara för att utbilda nya säljare som våra återförsäljare sedan anställer. I tjänsten förväntas det ingå 10-20 resdagar per år.

Kvalifikationer och krav

  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande.
  • Dokumenterad erfarenhet från roller med snarlika eller motsvarande arbetsuppgifter är meriterande.
  • Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office.
  • God förmåga att kommunicera och samarbeta med både kollegor och återförsäljare. Du ska även ha förmågan att supportera och kunna ställa krav.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Vi ser fram emot din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport är ett spännande företag som ständigt växer och utvecklas. I rollen som Sales Administrator kommer du att arbeta med varumärkena Peugeot, Citroën, Opel och DS Automobiles. Vi letar efter dig som är engagerad och självständig med god samarbetsförmåga och som trivs med händelserika dagar där du får chans att visa din problemlösarförmåga. Att du är strukturerad, noggrann och har en god känsla för service är viktigt för oss. Arbetet innefattar många moment och ansvarsområden, därför är det ett krav att du även har en god koordineringsförmåga.

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan du bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.
 

Tjänstens ansvarsområden

  • Sammanställa beställning från direktkunder till produktion och leverantörer
  • Koordinera PDI och Transporter
  • Kontinuerlig uppföljning av leveranser
  • Registrera bilar mot transportstyrelsen
  • Fakturera
  • Kontera och attestera fakturor
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter

 
Kvalifikationer och krav

  • Dokumenterat goda Excelkunskaper
  • Vana av att arbeta med administrationsflöden/-processer
  • Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem
  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet


Varmt välkommen med din ansökan!

K.W. Bruun Autoimport är ett spännande företag som ständigt växer och utvecklas. Vår affärsmodell bygger på att vi följer marknaden och anpassar vårt arbete och strategier utefter den. Detta innebär att vi arbetar mycket flexibelt, snabbt och agilt vilket är egenskaper vi söker hos de som arbetar hos oss.
 
Just nu söker vi efter en driven och ansvarstagande person med en ödmjuk attityd, som dessutom har en stor social förmåga och trivs i sociala sammanhang. Att du är auktoritär, resultatorienterad och har en god känsla för service är viktigt för oss. I tjänsten som Team Leader kommer du att ansvara för att främja försäljning och utveckling i syfte att nå gemensamt uppsatta mål tillsammans med våra återförsäljare. Du kommer även att arbeta med implementering av vår affärsmodell och våra koncept i nätverket för att säkerställa finansiell och kvalitativ utveckling. 

Tjänstens ansvarsområden

  • Driva och utveckla servicemarknadsrelaterade projekt
  • Personalansvar för fyra medarbetare
  • Utveckla köp- och säljprocessen hos våra återförsäljare
  • Lönsamhetsuppföljning hos våra återförsäljare
  • Löpande dialog med återförsäljarnätet – följa upp försäljningen och lojaliteten
  • Säkerställa implementering av affärsmodell och kommersiella koncept hos våra återförsäljare
  • Säkerställa implementering av fabriksstandards
  • Jobba in Eurorepar till oberoende och auktoriserade verkstäder
  • Support i avtal och kriteriefrågor
  • Koordinera olika kampanjer med produkt- och marknadsavdelningen
  • Säkerställa att återförsäljarna i största möjliga mån använder valda samarbetspartners
  • Avlasta Servicemarknadschefen i allmänt förekommande uppgifter
  • Kommersialisera och centralisera servicemarknaden


Krav och kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning
  • Personalansvar för minst 4-5 personer
  • Minst fem års erfarenhet från bilbranschen
  • Erfarenhet från bilbranschens servicemarknad
  • Förhandlingsvana
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
  • Kommersiell erfarenhet
  • Meriterande med erfarenhet från återförsäljar- och generalagentsnivå

 
Varmt välkommen med din ansökan!