Jobba hos oss

Jobba hos oss

K.W. Bruun Autoimport AB hanterar importen av Peugeot person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden. I Sverige har Peugeot ett brett återförsäljarnät som består av ca 77 auktoriserade återförsäljare och ca 90 auktoriserade verkstäder som servar de omkring 213 000 person- och transportbilar som rullar på de svenska vägarna.

  • Kommersiell Direktör
  • Retail Sales Specialist

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu efter en Kommersiell Direktör till vår Servicemarknadsavdelning. Vi letar efter dig som är kommersiellt driven, resultatorienterad och har en hög grad av affärsmässighet.

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan bidra till att vi ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos K.W. Bruun Autoimport.
 
Tjänstens ansvarsområden
I rollen som Kommersiell Direktör för samtliga våra varumärken, kommer du att ansvara för ca. 250 serviceverkstäder och dess försäljning av reservdelar och tillbehör. Du kommer även att ha det övergripande ansvaret för servicemarknadsavdelningen som består av 18 personer uppdelat på produktchefer, administratörer och support till våra återförsäljare. För denna tjänst krävs därför ett stort engagemang och en god kommunikationsförmåga. Som Kommersiell Direktör kommer du också att vara en del av ledningsgruppen för K.W. Bruun Autoimport.
 
Ansvarsområden och arbetsuppgifter

  • Driva servicemarknad tillsammans med biltillverkaren PSA för att öka lönsamheten
  • Planera och leda operativt och strategiskt arbete för vår servicemarknad
  • Nationellt ansvar för servicemarknadens kundnöjdhet och kundlojalitet
  • Budgetansvar och försäljningsansvar på ca. 500 milj. sek
  • Vara drivande i att kommersialisera servicemarknad med innovativa koncept som främjar lojalitet och lönsamhet
  • Verka för en god dialog och affärsrelation med våra återförsäljare
  • Utveckla återförsäljarnas servicemarknad, avseende kvalitet och försäljning
  • Vara drivande i att bygga upp ett nytt servicenät av oberoende verkstäder i enighet med företagets strategiska planer
  • Förhandling av affärsvillkor, budgetmål och leverantörsavtal
  • Planera och genomföra styrgruppsmöten med respektive återförsäljarförening
  • Planera och genomföra VD-möten och servicemarknadsmöten

 
Kvalifikationer och krav

  • Ledare för en grupp på minst fem personer
  • Kandidatexamen
  • Kommersiell erfarenhet
  • Stor förhandlingsvana
  • Projektledning
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

 
Varmt välkommen med din ansökan!

Som generalagent för Peugeot, DS, Citroën och Opel behöver vi förstärka vårt engagemang hos våra återförsäljare och nu utökar vi organisationen med tre Retail Sales Specialists - en för Peugeot, en för Citroën och en för Opel.
 
För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, strukturerad och noggrann. Vi lägger stor vikt vid att du är lyhörd, utåtriktad och drivande som person. Det krävs också att du är självgående och stresstålig, samtidigt som du har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Tjänstens ansvarsområden
Retail Sales Specialist är en administrativ roll där du tillsammans med återförsäljarna ser till att överenskomna försäljningsmål uppnås. På månadsbasis har du videomöten med återförsäljarna där KPI:er följs upp och ni kommer att ha ett nära samarbete eftersom du kommer att vara återförsäljarens primära kontakt.
 
Som Retail Sales Specialist förväntas du via videomöten, telefon och mail ha en positiv och utvecklande dialog med våra återförsäljare. I rollen förväntas du bidra till ett positivt klimat och en utveckling av återförsäljarens verksamhet. Då du är återförsäljarens primära kontaktperson kommer du att samarbeta med alla våra avdelningar på företaget och tillsammans med dem supportera återförsäljarna på bästa möjliga sätt.
 
Du rapporterar till vår Network Sales Manager och tillsammans med denna person kommer du vara delaktig i att hålla regionala återförsäljarkonferenser samt ansvara för att utbilda nya säljare som våra återförsäljare sedan anställer. I tjänsten förväntas det ingå 10-20 resdagar per år.

Kvalifikationer och krav

  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande.
  • Dokumenterad erfarenhet från roller med snarlika eller motsvarande arbetsuppgifter är meriterande.
  • Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office.
  • God förmåga att kommunicera och samarbeta med både kollegor och återförsäljare. Du ska även ha förmågan att supportera och kunna ställa krav.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Vi ser fram emot din ansökan!