Hoppa till innehåll
Vision 10

 
 
VISION 10

DITT VERKSTADSBESÖK SKA ALLTID HÅLLA TOPPKLASS


Vision 10 är vårt löfte till dig att alltid leverera bästa möjliga service. Efter ditt verkstadsbesök får du därför en chans att betygsätta oss – på vår tiogradiga skala siktar vi alltid mot toppbetyg.

 

För du som Peugeot-förare är viktig för oss, och vi vill alltid erbjuda en snabb och smidig service. Hos oss tar du del av ett brett utbud av servicetjänster: från vår specialanpassade originalservice, till fasta priser på våra populära servicepaket – däribland byte av bromsar och kamrem. Våra skickliga tekniker står även redo att hjälpa dig när det är dags för hjulskifte och när du behöver byta eller reparera din vindruta.

 

För att ditt verkstadsbesök ska bli så smidigt som möjligt har vi även lanserat vår digitala Express check-in. Det innebär att du kan låta meddela att din Peugeot finns redo för service eller reparation med några enkla knapptryck på en terminal hos din återförsäljare.

 
 
VISION 10

DITT VERKSTADSBESÖK SKA ALLTID HÅLLA TOPPKLASS

 

Vision 10 är vårt löfte till dig att alltid leverera bästa möjliga service. Efter ditt verkstadsbesök får du därför en chans att betygsätta oss – på vår tiogradiga skala siktar vi alltid mot toppbetyg.

 

För du som Peugeot-förare är viktig för oss, och vi vill alltid erbjuda en snabb och smidig service. Hos oss tar du del av ett brett utbud av servicetjänster: från vår specialanpassade originalservice, till fasta priser på våra populära servicepaket – däribland byte av bromsar och kamrem. Våra skickliga tekniker står även redo att hjälpa dig när det är dags för hjulskifte och när du behöver byta eller reparera din vindruta.

 

För att ditt verkstadsbesök ska bli så smidigt som möjligt har vi även lanserat vår digitala Express check-in. Det innebär att du kan låta meddela att din Peugeot finns redo för service eller reparation med några enkla knapptryck på en terminal hos din återförsäljare.

Kvalitetsutveckling

 

Så glöm inte bort Vision 10 nästa gång du besöker din auktoriserade Peugeot-verkstad.

 

Vi kommer skicka ut en enkät till dig efter din service, med ett par frågor kring din upplevelse av besöket och på utfört arbete. Svaren skickas sedan till berörd verkstad som får ta del av dina upplevelser. Vi följer GDPR och du som kund har möjlighet att vara anonym i enkäten.

Mystery Shopping
 
Vi utför ständigt ett omfattande kvalitetsarbetet och vi har bland annat anlitat Kontrollerad Bilverkstad (KBV) för att genomföra Mystery Shopping i vårt verkstadsnät. KBV ägs av Motorbranschens Riksförbund som är helt märkesoberoende. Syftet med programmet är att öka styrkan i det auktoriserade nätverket och säkerställa kvaliteten gentemot våra slutkunder. Verkstäderna revideras både avseende kundbemötande och kvalitet på service och teknik på utfört arbete. Det sker genom anonyma verkstadsbesök där en representant från KBV på förhand har preparerat 5–7 fel på kundens bil innan den lämnas in för åtgärd på verkstaden. Felen är varken akuta eller riskabla för kunden att köra med till verkstaden. KBV kontrollerar omgående efter service om felen har hittats och återvänder direkt till verkstaden för genomgång av testet.
Kvalitets-utveckling

Så glöm inte bort Vision 10 nästa gång du besöker din auktoriserade Peugeot-verkstad.

 

Vi kommer skicka ut en enkät till dig efter din service, med ett par frågor kring din upplevelse av besöket och på utfört arbete. Svaren skickas sedan till berörd verkstad som får ta del av dina upplevelser. Vi följer GDPR och du som kund har möjlighet att vara anonym i enkäten.

 

MYSTERY SHOPPING

 

Vi utför ständigt ett omfattande kvalitetsarbetet och vi har bland annat anlitat Kontrollerad Bilverkstad (KBV) för att genomföra Mystery Shopping i vårt verkstadsnät. KBV ägs av Motorbranschens Riksförbund som är helt märkesoberoende. Syftet med programmet är att öka styrkan i det auktoriserade nätverket och säkerställa kvaliteten gentemot våra slutkunder. Verkstäderna revideras både avseende kundbemötande och kvalitet på service och teknik på utfört arbete. Det sker genom anonyma verkstadsbesök där en representant från KBV på förhand har preparerat 5–7 fel på kundens bil innan den lämnas in för åtgärd på verkstaden. Felen är varken akuta eller riskabla för kunden att köra med till verkstaden. KBV kontrollerar omgående efter service om felen har hittats och återvänder direkt till verkstaden för genomgång av testet.