Hoppa till innehåll
Vision 10

 
 
VISION 10
DITT VERKSTADSBESÖK SKA ALLTID HÅLLA TOPPKLASS


Du och din Peugeot är viktiga för oss. Och vi vill vara med dig hela vägen, från dagen du hämtar din Peugeot, till service, underhåll och när det till slut är dags för nästa bil. Därför startade vi upp Vision 10 – målsättningen är att vi alltid ska erbjuda dig som kör Peugeot bästa möjliga service, så att du ger oss högsta betyg när du betygsätter ditt verkstadsbesök.

 
 
VISION 10
DITT VERKSTADSBESÖK SKA ALLTID HÅLLA TOPPKLASS

 

Du och din Peugeot är viktiga för oss. Och vi vill vara med dig hela vägen, från dagen du hämtar din Peugeot, till service, underhåll och när det till slut är dags för nästa bil. Därför startade vi upp Vision 10 – målsättningen är att vi alltid ska erbjuda dig som kör Peugeot bästa möjliga service, så att du ger oss högsta betyg när du betygsätter ditt verkstadsbesök.

Kvalitetsutveckling

 

Som ett led i vårt kontinuerliga kvalitetsarbete mäter vi kundnöjdhet, vilket innebär att du som kund får en enkät skickad till dig efter din service. På enkäten får du svara på ett par frågor kring din upplevelse av besöket på verkstaden och på utfört arbete. Svaren skickas sedan till berörd verkstad som får ta del av dina upplevelser. Vi följer GDPR och du som kund har möjlighet att vara anonym i enkäten.

 

När vi därefter utvärderar vår service nöjer vi oss bara med det bästa. På vår tiogradiga skala krävs minst ett betyg på 9 av 10 från dig som Peugeot-förare för att vi ska se vår service och ditt besök som framgångsrikt. Men vi vill alltid nå högre än så – vi vill alltid få toppbetyg. För då vet vi att vår Peugeot-service och vårt bemötande av dig som kund är av precis den klass som vi på Peugeot förväntar oss av oss själva.

 

Så kom ihåg Vision 10 nästa gång du besöker din Peugeot-verkstad för service, underhåll, däckbyte eller för ett annat ärende. Ge oss chansen att bevisa att vi verkligen är värda betyget 10 av 10.

 

Har du frågor så ställ dem och tveka aldrig att höra av dig om du har funderingar. Tillsammans med dig når vi vår vision om att kunna leverera service av absolut toppklass.

Mystery Shopping
 
Vi utför ständigt ett omfattande kvalitetsarbetet och vi har bland annat anlitat Kontrollerad Bilverkstad (KBV) för att genomföra Mystery Shopping i vårt verkstadsnät. KBV ägs av Motorbranschens Riksförbund som är helt märkesoberoende. Syftet med programmet är att öka styrkan i det auktoriserade nätverket och säkerställa kvaliteten gentemot våra slutkunder. Verkstäderna revideras både avseende kundbemötande och kvalitet på service och teknik på utfört arbete. Det sker genom anonyma verkstadsbesök där en representant från KBV på förhand har preparerat 5–7 fel på kundens bil innan den lämnas in för åtgärd på verkstaden. Felen är varken akuta eller riskabla för kunden att köra med till verkstaden. KBV kontrollerar omgående efter service om felen har hittats och återvänder direkt till verkstaden för genomgång av testet.
Kvalitets-utveckling

Som ett led i vårt kontinuerliga kvalitetsarbete mäter vi kundnöjdhet, vilket innebär att du som kund får en enkät skickad till dig efter din service. På enkäten får du svara på ett par frågor kring din upplevelse av besöket på verkstaden och på utfört arbete. Svaren skickas sedan till berörd verkstad som får ta del av dina upplevelser. Vi följer GDPR och du som kund har möjlighet att vara anonym i enkäten.

 

När vi därefter utvärderar vår service nöjer vi oss bara med det bästa. På vår tiogradiga skala krävs minst ett betyg på 9 av 10 från dig som Peugeot-förare för att vi ska se vår service och ditt besök som framgångsrikt. Men vi vill alltid nå högre än så – vi vill alltid få toppbetyg. För då vet vi att vår Peugeot-service och vårt bemötande av dig som kund är av precis den klass som vi på Peugeot förväntar oss av oss själva.

 

Så kom ihåg Vision 10 nästa gång du besöker din Peugeot-verkstad för service, underhåll, däckbyte eller för ett annat ärende. Ge oss chansen att bevisa att vi verkligen är värda betyget 10 av 10.

 

Har du frågor så ställ dem och tveka aldrig att höra av dig om du har funderingar. Tillsammans med dig når vi vår vision om att kunna leverera service av absolut toppklass.

 

MYSTERY SHOPPING

 

Vi utför ständigt ett omfattande kvalitetsarbetet och vi har bland annat anlitat Kontrollerad Bilverkstad (KBV) för att genomföra Mystery Shopping i vårt verkstadsnät. KBV ägs av Motorbranschens Riksförbund som är helt märkesoberoende. Syftet med programmet är att öka styrkan i det auktoriserade nätverket och säkerställa kvaliteten gentemot våra slutkunder. Verkstäderna revideras både avseende kundbemötande och kvalitet på service och teknik på utfört arbete. Det sker genom anonyma verkstadsbesök där en representant från KBV på förhand har preparerat 5–7 fel på kundens bil innan den lämnas in för åtgärd på verkstaden. Felen är varken akuta eller riskabla för kunden att köra med till verkstaden. KBV kontrollerar omgående efter service om felen har hittats och återvänder direkt till verkstaden för genomgång av testet.