Hoppa till innehåll
Peugeots varumärkesvision

 
 
PEUGEOT VARUMÄRKESVISION 

LOCKELSENS KRAFT


Vissa språk är så universella att ord är överflödiga. Det är då instinkten tar över... Och det är kraften i allure.

 

 

 
 
PEUGEOT VARUMÄRKESVISION

LOCKELSENS KRAFT

Vissa språk är så universella att ord är överflödiga. Det är då instinkten tar över... Och det är kraften i allure.
 
 
ELEKTRIFIERAD
 MED ALLURE

Hos Peugeot lägger vi alltid ner det lilla extra i allt vi gör. Och det lilla extra är: glamour. Glamour tar oss från klarhet till klarhet och från en utmärkt räckvidd till en helelektrisk räckvidd. Vår framtidsvision ligger i teknologisk framkant, men har alltid den enskilda människan i centrum. Den drivs helt och hållet av ambitionen att göra världen till en bättre plats, med mer allure.

 

 

 
 
ELEKTRIFIERAD
MED ALLURE
Hos Peugeot lägger vi alltid ner det lilla extra i allt vi gör. Och det lilla extra är: glamour. Glamour tar oss från klarhet till klarhet och från en utmärkt räckvidd till en helelektrisk räckvidd. Vår framtidsvision ligger i teknologisk framkant, men har alltid den enskilda människan i centrum. Den drivs helt och hållet av ambitionen att göra världen till en bättre plats, med mer allure.
 

LINDA JACKSON,

VD.

"Den första beståndsdelen i Peugeots vision är elektricitet"
    "Den första beståndsdelen
     i Peugeots vision
     är elektricitet"

LINDA JACKSON,

VD.

 
 
VÅRA
 TRE VÄRDERINGAR 

Att resa handlar inte bara om vart du är på väg. Det handlar också om vad du tar med dig på resan. Peugeot tar med sig tre värderingar... överallt.

 

 

 
 
VÅRA
TRE VÄRDERINGAR 
Att resa handlar inte bara om vart du är på väg. Det handlar också om vad du tar med dig på resan. Peugeot tar med sig tre värderingar... överallt.
 

EN VÄRLD AV ALLURE

De kattlika inslagen i Peugeots design uttrycks i de skarpa, sensuella och dynamiska linjerna. Denna estetik framkallar lockelsen och mystiken hos allure.

 

”De dynamiska linjerna och den atletiska kattlika hållningen stakar ut vägen för nästa generations e-native-modeller”

MATTHIAS HOSSAN, DESIGNCHEF

EN VÄRLD AV EMOTION

Föreställ dig en körning som är ett med din kropp. Rörelsebaserad kontroll är en övergång i Peugeots filosofi, till en mer agil UX än någonsin.

 

”Den instinktiva körupplevelsen du får med varje Peugeot är Emotion” 

JEROME MICHERON, PRODUKTCHEF

EN VÄRLD AV EXCELLENCE

Idéer är ingenting värda utan teknisk perfektion. Vilket är anledningen till att kvalitet kännetecknar allt vi gör. Trygghet? Självklart.

 

”Vi ger dig ny teknik, ny design och nya upplevelser samtidigt som vi förblir trogna de värderingar som har inspirerat vårt varumärke under två århundraden”

LINDA JACKSON, VD

 
 
PEUGEOT
 TAR TÄTEN
 
PEUGEOT
TAR TÄTEN

PEUGEOT PASSION OF SINCE 1810

I allt från Peugeots ikoniska pepparkvarn till nya Peugeot 408 är våra produkter fyllda med allure. Vår önskan att skapa en förförisk design har väglett vårt varumärke i över två århundraden.
INTUITIV FÖRSÄLJNINGSUPPLEVELSE SOM DU KAN LITA PÅ 
Peugeot är alltid redo att ge inspiration till ditt nästa val, både i våra showrooms och i vår onlinebutik. Ett varumärke du kan lita på med ett modellprogram som är redo att köra en extra mil.
 
 
HÅLLBARHET NU
 OCH I FRAMTIDEN 
 
 
HÅLLBARHET NU
OCH I FRAMTIDEN
Peugeot har fastställt ett mål om koldioxidneutralitet senast 2038 men optimerar kontinuerligt alla delar av vår bildesign för att bättre tjäna vår miljö. Vårt europeiska modellprogram kommer att vara helelektriskt i slutet av 2023 och senast 2025 kommer vi att lansera fem nya eldrivna modeller. 
 
 
ELEKTRIFIERAR
 FRAMTIDEN
 
 
ELEKTRIFIERAR
FRAMTIDEN

PEUGEOT KONCEPTBILAR

Vi anser att framtiden för alla blir bättre med allure. Peugeot Inception Concept är Peugeots nya koncept som förkroppsligar denna övertygelse.
INNOVATION OCH TEKNOLOGI
Det ligger i den mänskliga naturen att vilja utmana begränsningar och att driva innovation som tillför allure till alla förares körupplevelser.